– Det er et klasseskille på norsk sokkel, sier SAFE-leder Hilde-Marit Rysst til økonominettstedet E24. Hun trekker fram lønns- og arbeidsforholdene for ISO-fagene, kontra operatør- og rederiansatte. Hun beskriver en tøff hverdag for de som har de minst spesialiserte jobbene om bord.
– Det er et klasseskille på norsk sokkel, sier SAFE-leder Hilde-Marit Rysst til økonominettstedet E24. Hun trekker fram lønns- og arbeidsforholdene for ISO-fagene, kontra operatør- og rederiansatte.
Hun beskriver en tøff hverdag for de som har de minst spesialiserte jobbene om bord.
Her må man tåle de største påkjenningene med kald temperatur, farlige kjemikalier og spesielt risikofylte oppgaver i for eksempel stillas. Samtidig det er i disse gruppene det er vanskeligst å bli fast ansatt.
– Her skyves de ansatte ned når kontraktene opphører. Mange må søke på sin egen jobb når et annet firma overtar oppdragene, samtidig som vi ser at rammevilkårene blir stadig dårligere, sier Rysst
Les hele saken på E24 HER